Leerlingenvervoer
Je kunt leerlingenvervoer aanvragen als je kind een beperking heeft of naar een speciale school verder dan 6 km (speciaal basisonderwijs) of 10 km (voortgezet speciaal onderwijs) moet reizen. Ook als je kind vanwege geloof of levensbeschouwing naar een school verder dan 6 km gaat, kun je een vergoeding krijgen.
Welke vergoedingen zijn er?
- Fiets met begeleiding
- Openbaar vervoer met begeleiding
- Kilometervergoeding (als je zelf rijdt)
- Collectief aangepast vervoer (taxibusje)
Eerste aanvraag?
Neem eerst contact op met de gemeente via leerlingenvervoer@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres) of bel 14 0346(Verwijst naar een telefoonnummer) (maandag t/m donderdag 9:00–12:00 uur).
Leerlingenvervoer aanvragen
Heb je al eerder een vergoeding gehad? Dan kun je onderstaande knop gebruiken.
Hoe werkt het?
- Vul het aanvraagformulier in
- Verzamel de benodigde documenten
-
- Inschrijving van de school
- Vervoersverklaring(Verwijst naar een externe website), kan online ingevuld worden door school
- Kopie bankpas (bij fiets-, OV- of kilometervergoeding)
- Toelaatbaarheidsverklaring (voor speciaal onderwijs)
- Werkgeversverklaring(Verwijst naar een externe website), kan online ingevuld worden door de werkgever
- Inkomensverklaring (bij basisschool/speciale school, voor eigen bijdrage)
Vraag deze documenten op tijd aan.
- Beoordeling van de aanvraag
-
De gemeente beoordeelt je aanvraag binnen 8 weken. Ze kunnen dit eenmalig met 4 weken verlengen. Ze kijken naar hoe zelfstandig je kind is en naar de gezinssituatie.
- Beslissing ontvangen
-
Je krijgt bericht over de goedkeuring en welke vergoeding je krijgt.
Ritten op tijd afmelden
Is je kind ziek of is het vervoer niet nodig? Meld dit dan zo snel mogelijk af via het ouderportaal of bel de vervoerder op 085-4894522.
Belangrijke veranderingen doorgeven
Als er iets verandert, zoals een nieuw adres of een extra dag vervoer, geef dit dan op tijd door aan de gemeente. Dit duurt soms een paar dagen om te verwerken. Veranderingen die je direct aan de chauffeur doorgeeft, worden niet meegenomen.
Kleine veranderingen zijn niet mogelijk
Omdat het vervoer beperkt is, kunnen kleine, tijdelijke veranderingen niet geregeld worden. Regel dan zelf het vervoer en meld de rit op tijd af in het ouderportaal.
Lesuitval of andere schooltijden
Het leerlingenvervoer rijdt alleen volgens de normale schooltijden. Is er lesuitval of andere tijden, bijvoorbeeld rond feestdagen? Dan kan je kind alleen mee met het vervoer als de school opvang regelt. Is er geen opvang, dan moet je zelf je kind brengen en halen. Vergeet niet het vervoer af te melden als je dit zelf doet.
Als er iets verandert in de situatie van je kind en je kind gebruikt leerlingenvervoer, dan denkt Team Leerlingenvervoer graag met je mee. Sommige veranderingen kunnen invloed hebben op het besluit over het vervoer. Bijvoorbeeld als je kind een stageplek zoekt, als je verhuist binnen de gemeente, of als je kind naar een andere school gaat.
Neem in dat geval contact op via leerlingenvervoer@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Vragen of klachten over de vervoerder?
Heb je een vraag over het vervoer?
Bijvoorbeeld: Vervoer te laat?
- Bel dan met Willemsen de Koning: 085-4894522(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Of stuur een mail naar utrechtwest@wdkgroep.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
- Je kan ook het ouderportaal(Verwijst naar een externe website) gebruiken.
Heb je een andere vraag?
Bijvoorbeeld: Of je kind recht heeft op vervoer?
- Bel dan het algemene telefoonnummer 14 0346. (Verwijst naar een telefoonnummer) Dat kan van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 12:00 uur.
- Of stuur een mail naar leerlingenvervoer@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres).
Wil je een klacht melden?
Bijvoorbeeld: Kind vaak te laat op school? Of wordt regelmatig te laat thuis gebracht?
- Bel het onafhankelijke klachtenmeldpunt: 088-0025480(Verwijst naar een telefoonnummer).
- Of stuur een mail naar klachten@cmb-utrecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres).