Verhuizen naar het buitenland
Verhuis je voor langer dan 8 maanden naar het buitenland, meld dit dan bij de gemeente. Doe dit maximaal 5 dagen voor vertrek. Je kunt dit alleen online doorgeven als er niemand achterblijft op je adres. Blijft er wel iemand op het adres wonen? Dan moet iedereen die meeverhuist op afspraak langskomen op het gemeentekantoor.
Iedereen verhuist mee
Als alle personen van het adres naar het buitenland vertrekken, kun je de verhuizing online of persoonlijk aan de balie doorgeven.
Voor wie kun je de verhuizing doorgeven
- Jezelf, als je 16 jaar of ouder bent
- Samenwonende echtgenoten of geregistreerd partners voor elkaar
- Een ouder, voogd of verzorger voor hun kinderen jonger dan 16 jaar
- Kinderen ouder dan 16 jaar voor hun inwonende ouders
- Een curator voor een persoon die onder curatele is gesteld
Niet iedereen verhuist mee
Je kunt de verhuizing niet online aangeven. Maak via de knop hieronder een afspraak om langs te komen op het gemeentekantoor. Iedereen die meeverhuist moet mee naar de afspraak.
Dit heb je nodig voor je aanvraag
- Jouw geldige identiteitsbewijs
Misschien heb je een bewijs van uitschrijving nodig
In veel landen heb je een bewijs van uitschrijving nodig. Vraag hierom als je jouw emigratie doorgeeft. Verhuis je naar Curaçao, Bonaire of Sint Maarten dan is een bewijs van uitschrijving verplicht. Dit bewijs heb je nodig om je daar in te schrijven. Na jouw emigratie vraag je dit bewijs aan bij een gemeente met een Register Niet-Ingezetenen (RNI)(Verwijst naar een externe website).
Heb je een vraag of wil je meer informatie?
Stuur een e-mail naar info@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres). We helpen je graag verder!