Bewijs van garantstelling en logiesverstrekking
Er komt iemand uit het buitenland bij je logeren en deze persoon heeft een visum nodig. En je wilt financieel garant staan.
Stap 1: Vul het formulier in
Vul dan formulier bewijs van garantstelling of logiesverstrekking in. Het formulier vul je thuis in, maar jouw handtekening zet je bij de gemeente. De gemeente legaliseert dan de handtekening. Legalisatie van een handtekening betekent dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een document ‘echt’ is.
Stap 2: Maak een afspraak
Voor het ondertekenen maak je online een afspraak. Per bezoeker moet je 1 formulier invullen.
Garantstelling
Wil je garant staan voor de kosten die de bezoeker in Nederland maakt? Het formulier moet dan door jou en jouw eventuele gehuwde/geregistreerde partner persoonlijk in het bijzijn van een medewerker van gemeente Stichtse Vecht ondertekend worden.
Particuliere logiesverstrekking
Wil je logies (onderdak) verstrekken aan de bezoeker tijdens zijn/haar verblijf in Nederland? Dan is een handtekening van eventuele partner hierbij niet nodig. Daarna legaliseert de ambtenaar jouw handtekening(en).
Meenemen
- Uitgeprint bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking.
- Jouw geldig identiteitsbewijs.
Hoe lang geldig?
Het 'Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking' is 6 maanden geldig na de legalisatie van jouw handtekening bij de gemeente. De bezoeker moet vervolgens binnen deze 6 maanden de visumaanvraag doen.
Kosten
Legalisatie van een handtekening op het formulier kost per handtekening € 13.
Heb je een vraag of wil je meer informatie?
Stuur een e-mail naar info@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres). We helpen je graag verder!