Tuinzak
Tuinzak aanvragen en ophalen
Je kunt gratis 1 of 2 tuinzakken aanvragen via het online formulier. De tuinzak wordt binnen 5 tot 10 werkdagen thuisbezorgd en blijft eigendom van de gemeente.
Tuinzak ophalen
Wil je de volle tuinzak(ken) laten ophalen? Meld dit ook via het online formulier. Je ontvangt per e-mail een ophaalafspraak. Het ophalen gebeurt van maandag tot en met donderdag. Zet de tuinzak(ken) op de afgesproken dag vóór 7:30 uur op de kliko-opstelplek.
Tuinzak niet opgehaald of afspraak wijzigen?
Geef dit door via hetzelfde formulier.
Wat mag wel en niet in de tuinzak
Wat mag wel:
- Knipsel van hagen
- Organisch tuinafval dat te groot is voor de kliko
- Snoeiafval
- Takken tot een dikte van 10 cm
Wat mag niet:
- Boomstronken, kluiten en boomstammen
- Bouw- en sloopafval
- Hout (planken, tuinmeubelen, schuttingen)
- Graszoden
- Tuinaarde
- Zand
We controleren bij de inzameling of verwerking of er afvalstoffen in de tuinzak zitten die niet zijn toegestaan. Als dat zo is, brengen we de extra kosten voor het inzamelen en verwerken bij jou in rekening .
Let op: naast de tuinzak mag je geen extra tuinafval aanbieden. De inzameldienst neemt dit niet mee.
Tuinzak blijft van gemeente
De tuinzak blijft eigendom van de gemeente Stichtse Vecht. Binnen 2 weken moet je de volle tuinzak(ken) weer laten ophalen. Ongebruikte tuinzakken moeten weer ingeleverd worden bij een afvalscheidingsstation of meegegeven worden aan de inzameldienst. Voor elke tuinzak die je niet inlevert brengen we € 10 in rekening.
Door op de juiste wijze gebruik te maken van de tuinzak draag je bij aan duurzame verwerking tot compost of groene energie van het grof tuinvuil.
De tuinzak blijft eigendom van de gemeente. Je kunt gratis gebruikmaken van deze service.
Heb je een vraag of wil je meer informatie?
Stuur een e-mail naar info@stichtsevecht.nl(Verwijst naar een e-mailadres). We helpen je graag verder!